КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ХІМІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінювання рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
·
рівень засвоєння теоретичних
знань;
·
оволодіння хімічною мовою як
засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
·
сформованість експериментальних
умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною
програмою;
·
здатність учнів застосовувати
набуті знання на практиці;
·
уміння розв'язувати розрахункові
задачі.
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем
самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати знання у нових
ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за
12-бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає
нові характеристики.
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів є особистісні
результати пізнавальної діяльності, в яких відбиваються загально предметні
компетентності, набуті учнями в процесі навчання хімії.
Рівні навчальних досягнень
учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів |
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об'єкти (хімічні символи,
формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні); знає правила
безпеки під час проведення практичних робіт |
2 |
Учень (учениця) описує деякі хімічні об'єкти за певними ознаками; знає призначення лабораторного обладнання |
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і може
відтворити окремі його частини; під керівництвом учителя виконує найпростіші
хімічні досліди |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ;
складає прості прилади для проведення дослідів і виконує їх під керівництвом
учителя; складає з допомогою вчителя скорочену умову задачі |
5 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі частини начального
матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно виконує деякі хімічні
досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку на робочому місці;
самостійно складає і записує скорочену умову задачі |
|
6 |
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; описує окремі спостереження за перебігом
хімічних дослідів; робить обчислення за готовою формулою |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального
матеріалу, з допомогою вчителя порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних
дослідів; наводить рівняння реакцій за умовою задачі |
8 |
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний і теоретичний навчальний
матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти; самостійно виконує всі
хімічні досліди згідно з інструкцією; робить обчислення за рівнянням реакції |
|
9 |
Учень (учениця) виявляє розуміння основоположних хімічних теорій і
фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить окремі висновки з
хімічних дослідів; з допомогою вчителя розв'язує задачі |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у
стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати
надану інформацію, робити висновки; робить висновки з практичної роботи;
самостійно наводить і використовує необхідні формули для розв'язування задач |
11 |
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить
і використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує хімічний
експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; самостійно
розв'язує задачі, формулює відповіді |
|
12 |
Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано
використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує додаткову
інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх
перетвореннями; робить
обґрунтовані висновки з хімічного експерименту; розв'язує експериментальні
задачі за власним планом; самостійно аналізує та розв'язує задачі
раціональним способом |
Коментарі
Дописати коментар